Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, September 13, 2015

Razak Baginda dulu dituduh arah bunuh, Kini dituduh membunuh sendiri? Gila ke APA


Peperangan persepsi yang menjadi agenda utama pembangkang dalam mempengaruhi minda rakyat Malaysia telah sampai ke tahap yang cukup membosankan terutama apabila mereka kekeringan modal atau idea untuk memfitnah Perdana Menteri kita, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sebelum ini 1MDB dan derma RM2.6 billion menjadi isu yang pembangkang gunakan untuk menyerang Najib. Kita perlu ingat bahawa tindakan menyerang Najib merupakan tindakan menyerang UMNO dan Barisan Nasional.

Memandangkan beberapa pembongkaran yang berjaya dilakukan berkenaan dua isu diatas maka pembangkang dilihat terpaksa kitar semula isu yang sudah lapuk iaitu Altantuya. Dalam dua tiga hari ini, media utama pembangkang, Malaysian Insider dan Malaysiakini dilihat cuba menggunakan Altantuya walaupun pembunuh Altantuya telah dijatuhkan hukuman yang sewajarnya.

Media asing terbabit dalam konspirasi untuk menjatuhkan kepimpinan negara dan ia melibatkan pelbagai peringkat – “dari atas ke bawah, dan dari dalam dan luar negara”.

Salam's response was "they want to discuss"

“Tak ada gambar, tiada bukti dan tiada ada SMS, ia muncul semula. Kes ini sudah lenyap selama bertahun-tahun dan kini ditimbulkan lagi,” katanya.

Sekali lagi Perdana Menteri mengulangi ikrarnya bahawa beliau tidak pernah bertemu dengan Altantuya.


Namun pembangkang tetap menggunakan Altantuya dalam usaha mereka untuk menyerang Najib. Memetik kata-kata Lim Kit Siang dalam The Malaysian Insider,

“The Altantuya Shaariibuu case will continue to hang over Prime Minister Datuk Seri Najib Razak as long as there is no probe into the motive behind the Mongolian woman’s murder, said Lim Kit Siang”.


Ini membuktikan bahawa asas perjuangan pembangkang hanya berdasarkan kepada fitnah dan tohmahan semata-mata.
Di atas adalah bukti yang diguna untuk buat cerita baru Sirul minta 15 juta dari Najib supaya dia hilangkan ke Australia dan diberi duit saraan.

Demikianlah yang dibuat cerita oleh Al Jazeera dan Sarawak Report terbaru.

Mudahnya SMS yang tidak boleh disahkan dijadikan bukti. Hanya sebab orang Malaysia mudah diperdaya dengan spin dan propaganda.

Sarawak Report menulis:
Tellingly, the response from Najib’s intermediary with Sirul, Abdul Salam bin Ahmed, was that the matter was “being discussed”.  Salem has regularly visited Sirul, who is being held at the Villawood detention centre in Sydney and is believed to be involved in funding his legal team in Australia.

Suatu masa dahulu, Datin Seri Rosmah yang dituduh membunuh sendiri dengan pelbagai dokumen tipu dibuat.
Ada pula ura-ura menuduh Razak Baginda sebagai orang yang berniat mahu bunuh dan arah bunuh. Asasnya adalah Altantunya ada membuat polis report yang mengatakan jika ada apa-apa berlaku padanya, Razak yang bunuh. Malah surat pun ada tapi tidak tahu kenapa pula tidak diguna dalam mahkamah.
Namun begitu, cerita dah berubah pula:

Another shocking new allegation brought forward by the programme is that Sirul confided to an Australian relative that the person who had shot Altantuya was none other than the former boyfriend, whom she had been trying to blackmail, Razak Baginda. 
Baginda, who was Najib’s personal negotiator for the Scorpene Submarine deal with France was never put on trial or questioned as a witness for the murder, despite having contacted Najib’s bodyguards to help him deal with the harassment from his former lover. 

According to Sirul, his relative said, there were three at the murder scene. Baginda had shot Altantuya, but the two body had been tasked to then destroy the body with explosives.

In January Baginda had told a press conference that the case had been a case of “rogue cops” and denied there was any further need to establish motive.

There will now be international pressure to re-open the case where a key witness is in an independent third party state with a strong legal system and the conduct of this trial will inevitably be found wanting.

Fokus pembangkang lebih kepada kepentingan diri mereka sendiri. Segala laungan untuk rakyat, demi rakyat dan bermacam-macam lagi sekadar kata manis untuk memperdayakan mereka yang senang diperbodohkan oleh pembangkang. 



Baca juga Unspinners di sini

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.