Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, September 12, 2015

SEJARAH NENEK MOYANG ORANG CINA MENDARAT DI TANAH MELAYU





Gambar papantanda dalam bahasa Mandarin mengenai kedatangan mula-mula orang Cina mendarat di Tanah Melayu. TIdak dinyatakan sama Ada mereka datang menaiki bot atau tongkang.

Juga tidak dijelaskan faktor kedatangan mereka adakah disebabkan Kacau Bilau di negara asal mereka.

Namun begitu, lihatlah anak cucu cicit mereka! Alvin Tan , Namwewee dan yang sewaktu dengannya...

Sudahkah anda bersedia 16 September?  

Seterusnya info Mymassa

1 comment :

gabenor johor said...

mereka mendarat secara HARAM..mereka inilah pendatang haram sbb tu jepun menyerang tanah melayu sbb nk hapuskan pendatang haram ini supaya di tanah melayu tiada pendatang haram berbangsa cina

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.