Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, September 18, 2015

BALAS DENDAM? Universiti Taylor Cuba Hina Melayu? #Merah169



Inilah yang dikatakan "marahkan nyamuk, habis kelambu dibakar". Universiti Taylor's Malaysia menamatkan kontrak pengusaha bas Wawasan Sutera Travel and Tours kerana dilapor menggunakan bas yang memaparkan logo universiti berkenaan untuk membawa penyokong ke Himpunan Rakyat  Bersatu pada 16 September 2015.

Perkara itu mendapat perhatian pihak universiti selepas foto penyokong perhimpunan turun dari bas berkenaan mula viral di media sosial, sehingga segelintir pelajar mendesak pihak universiti untuk memberi penjelasan atas insiden itu.

Menerusi satu kenyataan dalam Facebook semalam, pihak Taylor's mengumumkan bahawa kontrak mereka bersama Wawasan Sutera telah ditamatkan.

Gambar dari Facebook Taylor's University


"Pihak pengurusan telah mengkaji semula kontrak dengan pengusaha bas dan mengambil keputusan untuk menamatkan kontrak, selaras dengan terma dan syarat-syarat, berkuat kuasa hari ini."

Difahamkan, Wawasan Sutera akan meneruskan perkhidmatan dengan Universiti Taylor's sehingga 16 November 2015, atas syarat notis dua bulan untuk penamatan kontrak.

Terdahulu, pihak pengurusan Universiti Taylor's mengeluarkan satu kenyataan pada 16 September yang menjelaskan bahawa pihak mereka tidak menawarkan perkhidmatan pengangkutan kepada penyokong himpunan baju merah.

"Kami ingin menegaskan bahawa pengurusan universiti tidak menawarkan perkhidmatan bas untuk tujuan perhimpunan itu serta bas berkenaan tidak digunakan untuk membawa pelajar-pelajar kami ke perhimpunan tersebut.

"Kami kesal dengan penglibatan Universiti Taylor's  secara tidak sengaja dalam acara ini.” - ASTRO AWANI

Himpunan Rakyat Bersatu #Merah169 adalah program yang sah kot? Dapat kebenaran dan kelulusan daripada polis dan DBKL. Apa yang salahnya?

Atau memang Taylor Universiti ni memang pusat menternak pembangkang? Adakah Universiti Taylor juga nak main politik dan Cauvanis dalam hal ini? Tengok pada yang komen pun memang dah boleh agak kan?

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.