Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, September 27, 2015

Duta China jangan campur tangan urusan dalaman Malaysia: Isma





BANGI, Sabtu – Duta Besar China ke Malaysia Dr Huang Huikang tidak berhak campur tangan dalam urusan yang melibatkan kaum di negara ini, kata Timbalan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Haji Aminuddin Yahaya.

Beliau menegaskan Isma memandang berat kenyatan Duta China tersebut lebih-lebih lagi apabila dia mengugut rakyat Malaysia agar tidak membuat apa-apa gangguan kepada orang Cina.

Hakikatnya, tidak ada seorang pun rakyat Malaysia yang mahu mengapa-apakan kaum Cina.

Itu hanya persepsi. Apa-apa yang berlaku dalam negara ini adalah tanggungjawab pimpinan dan rakyat negara ini.

Orang luar tak berhak campur tangan. Ini boleh menjejaskan hubungan diplomatik antara kedua negara,” tegasnya dalam satu kenyataan kepada Ismaweb hari ini.

duta china

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Dr Huang yang memberi isyarat kepada mana-mana pihak agar tidak mengganggu peniaga Cina di Petaling Street dan kepentingan mereka di negara ini.

Menyifatkan kenyataan itu sebagai tidak matang Haji Aminuddin berkata, apa yang diungkapkan Huang boleh menimbulkan ketakutan kepada bangsa Melayu.

Ia seolah-olah China akan masuk ke negara ini jika berlaku ketegangan kaum dan kaum Cina seperti mempunyai Godfather yang beri pelindungan kepada mereka.Jadi pada saya Duta China ini harus diambil tindakan dengan menghantarnya pulang ke negara asalnya,” katanya.

The Star Online melaporkan Huang dijangka dipanggil Wisma Putra susulan kenyataannya yang dilihat campur tangan dalam hal ehwal dalaman negara ini semasa lawatan ke Jalan Petaling, Kuala Lumpur.

Harian itu melaporkan Huang dipetik sebagai berkata China menentang pihak yang menyebabkan keganasan untuk mengganggu ketenteraman awam.

Ia dilihat merujuk kepada kumpulan yang ingin berhimpun di Jalan Petaling hari ini.


2 comments :

Anonymous said...

Si DutaBANGKAI BABI China ni yg. begitu DAJAL nak masuk campur HAL EHWAL negara kita mcm. ZAMAN KOMUNIS chin peng-BANGKAI BABI SIAL depa dulu - PI MAMPOS! Dasar tak SEDAQ diri si DutaBANGKAI BABI RASIS dari China KOMUNIS ni – BUMIPUTERA Islam Uighur dan BUMIPUTERA Buddha Tibet, si rejim CHINA boleh TINDAS/BUNUH/ROMPAK sesuka hati dlm. GENOSID pula!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Selepas DutaBANGKAI BABI dari KOMUNIS CHINA nak masuk campur hal ehwal NEGARA ISLAM kita, tak habis-habis pula si HIPOKRIT rejim-rejim PENGGANAS/PENYAMUN/PERASUAH/PEMBUNUH Barat/US nak asyik nak KRITIK/SIASAT YAB PM BUMIPUTERA islam/Melayu, NEGARA ISLAM kita ni dan puji DAPBANGKAI BABI (lihat di https://sg.news.yahoo.com/european-mps-praise-penang-dap-112004249.html, European MPs praise Penang’s DAP-led government) – PI MAMPOS! Lihat PM ZIONIS UK yg. buat parti dadah dari zaman pelajar hingga sebelum jadi PM, dan terlibat dlm. JENAYAH SEKSUAL terhadap BANGKAI BABI; DASYATnya ni (mana PENCINTA ‘hak asasi’ binatang termasuk yg. dok BANGANG demo anti- tangkap ANJING-ANJING GILA kat P. Pinang tu?!) - di https://www.rt.com/uk/316045-cameron-dead-pig-jokes/, #PigGate farce: Story of Cameron’s ‘private part’ in dead pig’s mouth resonates gloriously online, 21 Sep, 2015!

Kem. Luaq apahal diam aja psl. ni - tolnglah AGRESIF sikit; lantik kumpulan PR yg. amat BERANI; BIJAK dan TANGKAS; bukan si LEMBAP-LEMBAP! Strategi DAJAL puak TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no1 ini - adalah untuk MENJAHANAMKan terusan IMEJ dan JAWATAN YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA dan KERAJAAN kita di NEGARA ISLAM kita ni di Malaysia dan di global!

Buatlah "COUNTER-ATTACK" dgn. amat AGRESIF dan BERANI, spt. Rusia, yg. takkan benarkan NEGARA BERDAULAT serta pemimpin depa diBULI mana-mana si rejim-rejim Barat/ZIONIS-FREEMASON KEPARAT! Beri AMARAN secara "consistent" dari KEDUTAAN/KEM. LUAQ bahawa NEGARA BERDAULAT kita sama sekali TIDAK akan benaqkan CAMPURTANGAN rejim-rejim) ISrael-Zionis/NATO-Barat, termasuk dari Parti (Sosialis-Komunis) “Labour” - (cthnya di bawah PENGGANAS-PENGGANAS PM Blair dan Gordon Brown) dgn- falsafah ‘demokrasi/hak asasi’-SAMPAH depa yg. tak habis-habis MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam termasuk Iraq, Palestin, Afghanistan, Syria, Libya, Mali, Mesir, Sudan sbgnya yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH/MEROGOL umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya – termasuk untuk sindiket pemerdagangan ORGAN dan PEDOPHILIA , untuk puak KANIBAL (“Cannibal“) Zionis-Freemason! Tengoklah juga rejim TENTERA Thailand/Myanmar dlm. ASEAN yg. amat PANTANG negara berdaulat depa diJAHANAMKan MUSUH dari luaq melalui EJEN/KULI-tempatan depa terutamanya puak PENGGANAS anti-Islam Thaksin!

Sebab itu patut HARAMKan NGO-NGO TERORIS NDI/NED yg. diTAJA SOROS-CIA/MOSSAD-ISrael, yg. sebenaqnya DALANG utama MENAJA puak TERORIS-TERORIS parti/NGO-NGO DAPBANGKAI/PKRHOMO serta NGO-NGO Barat/ZIONIS-FFREEMASON lain spt. S. Repot, HRWsial; Transparency InternationalKEPARAT (berpusat di Jerman) dan BMFBangkai BABI yg. berpusat di Basel, Swizerland (Basel diKUASAI Jerman - di mana Jerman adalah pusat ISrael-ZIONIS/FREEMASON-no-1 di EU)!

Nek Tempoyak.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.