Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, December 1, 2013

Malaysiakini cuba kelirukan Pembaca sedangkan pendakwah kristian DAP Hannah Yeoh makan duit rakyat Selangor RM33,750 sebulan atau 2,025 juta satu penggal!


Isu gaji Selangor betul-betul membuatkan orang-orang Pakatan nak terberak.

Tapi setan-setan tukang spin Pakatan, yang kerjanya berterusan menipu pembaca mereka supaya mempercayai versi mereka, begitu tenang sekali mengeluarkan penipuan dan spin terbaru.

Apa spin nya?

Malaysiakini, Free Malaysia Today dan Insider tahu cerita ni teruk, terutama utk org atas pagar.

Jadi mereka cuba nak lembutkan berita ini.

Salah satu cara nya ialah merujuk gaji Hannah Yeoh, iaitu orang yang paling banyak dihentam dalam isu ini.

Di dalam Malaysiakini, berulang disebut gaji baru Hannah Yeoh ialah sebanyak RM22,500 sebulan.

Berulang-ulang ditulis, umpama wirid. 22,500, 22,500, 22,500. Macam Fakta lah konon, Ini cara tipu Yahudi.

Sedangkan,

Hannah Yeoh menerima kenaikan gaji berikut:-

Sebagai ADUN, dari gaji asal RM6,000 ke RM11,250 sebulan. (kenaikan 87%)

Sebagai Speaker DUN, dari gaji asal RM6,109.29 ke RM22,500 sebulan. (kenaikan 268%).

Ini bermakna Hannah Yeoh ADUN Subang Jaya yang juga pendakwah DAP di Gereja (tengok twitter Hannah di bawah) mengambil DUIT RAKYAT DAN NEGERI SELANGOR DARUL EHSAN sebanyak
 
11,250 + 22,500 iaitu 33,750 sebulan BELUM LAGI CAMPUR ELAUN DAN CLAIM.

RM33, 750 sebulan. WOW!
Setahun kita kali dengan 12.
33,750 x 12 = 405,000 setahun. WOW!

Duit untuk BAGI MAKAN HANNAH YEOH saja SELANGOR DARUL EHSAN bagi RM405,000 SETAHUN! SATU PENGGAL bermakna RM405,000 x 5 tahun = 2,025,000.

WOW, satu penggal GAJI HANNAH YEOH 2 JUTA!!!

Terer betul Cina ni. Bagus Melayu seluruh Selangor kerana tanggung Cina Pendakwah Kristian DAP ni yang lebih pandai dari satu orang Melayu pun yang tak layak pegang jawatan ini. Heheheh. 
aboudiabydoo


Ps: Haduyai!!! Tak sedar diri betul la diorang ni ek. Dah kantoi pun diorang masih nak menipu lagi? Memang sah la diorang ni dah terlalu terdesak!!!


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.